Hlavní stranaZpravodajstvíZdravá strava a životní styl ve Středozemí – to už dávno...

Zdravá strava a životní styl ve Středozemí – to už dávno neplatí

Datum: 12.4.2011 

Španělská studie vyvrací zastaralý názor, že lidé ve Středozemí jedí zdravou stravu, udržují zdravý životní styl a trpí méně kardiovaskulárními problémy. Výzkum publikovaný v časopise International Journal of Clinical Practice navíc přinesl zjištění, že vyšší riziko onemocnění srdce mají lidé méně vzdělaní, kteří si neuvědomují nebo nepřipouští důsledky dlouhodobého špatného stravování potravinami s vysokým podílem LDL cholesterolu, kouření, pití alkoholu a sedavého způsobu života.

„Vžitý mýtus, že strava a životní styl ve Středozemí jsou tak zdravé je založen na 40 let starých datech z vesnických oblastí a během těch čtyřech desetiletí se mnoho změnilo." Vysvětluje doktor Ricardo Gómez-Huelgas. V současnosti je 33 % úmrtí ve Španělsku přičítáno právě kardiovaskulárním onemocněním. Obezita, cukrovka, vysoký krevní tlak a cholesterol jsou ukazatele, které se za posledních 20 let ve Španělsku rapidně vzrostly a jsou podobné jako v USA a horší než v Anglii.

Vlasta Stancová

Více informací na:

www.sciencedaily.com

Původní práce:

R. Gomez-Huelgas, J. Mancera-Romero, M. R. Bernal-Lopez, S. Jansen-Chaparro, A. J. Baca-Osorio, E. Toledo, R. Perez-Gonzalez, R. Guijarro-Merino, F. J. Tinahones, M. A. Martinez-Gonzalez. Prevalence of cardiovascular risk factors in an urban adult population from southern Spain. IMAP Study. International Journal of Clinical Practice, 2011; 65 (1): 35 DOI: 10.1111/j.1742-1241.2010.02543.x

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN

LinkedIn

Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské