Hlavní stranaZpravodajstvíDopady stárnutí na zrak by mohl zmírnit vitamin D

Dopady stárnutí na zrak by mohl zmírnit vitamin D

Datum: 23.1.2012 

Omezit dopady stárnutí na oči a vidění myší se podařilo pomocí vitaminu D britským vědcům. Vědci věří, že by zvýšený příjem vitaminu D mohl být jednoduchým a účinným způsobem boje s poškozením zraku v souvislosti se stářím u lidí. Věkem podmíněná je například makulární degenerace (AMD), což je poškození části sítnice označované jako makula neboli žlutá skvrna. Výzkum byl publikován v časopise Neurobiology of Ageing.
Teprve klinické studie na lidech potvrdí nebo vyvrátí, zda starým lidem zvýšený příjem vitaminu D pomůže, přesto profesor Jeffery uvádí, že se stále množí důkazy, že lidé „západního světa" trpí nedostatkem tohoto vitaminu, což může mít významné zdravotní dopady.


Vlasta Stancová


Zdroj

Komentáře / diskuse

Mikulka: Jaký vitamín D - D2 nebo D3 (07.02.12 12:28)

Bylo by dobré, aby v článku byly uvedeny podstatná fakta. Je znám rozdíl mezi vitamínem D2 a D3, včetně cenového rozdílu. Vitamín D3 se běžně prodává, ale jeho účinnost není taková jako u vitamínu D2. (reagovat)


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN



Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské