Datum: 22.6.2011
Nová studie na myších podává překvapivé vysvětlení, proč každodenní konzumace kávy chrání před Alzheimerovou chorobou. Přesto je celý mechanismus dosud opředen tajemstvím. Dosud neidentifikovaná sloučenina kávy reaguje s kofeinem a tato interakce zvyšuje hladinu důležitého růstového faktoru (faktor stimulující granulocytární kolonie GCSF) v krvi, který brání rozvoji této neurodegenerativní choroby. Koncentrace GCSF výrazně klesá právě u pacientů s Alzheimerovou chorobou. Vědci zjistili, že u myší se symptomy této choroby GCSF zlepšuje paměť. Podle vědců z University of South Florida tedy káva s kofeinem chrání před fatálními dopady Alzheimerovy choroby na paměť, zatímco jiné kofeinové nápoje nebo káva bez kofeinu nikoliv. Studie byla publikovaná v časopise Journal of Alzheimer's Disease.
Vlasta Stancová
Zdroj:
Gate2Biotech - Biotechnologický portál - Vše o biotechnologiích na jednom místě.
ISSN 1802-2685
© 2006 - 2012 Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.
Zajímavé články s biotechnologickým obsahem:
Zaměstnání nabídka - Nabídky zajímavých zaměstnání
Práce - Nabídky práce pro studenty
Alternativa antibiotik zamezí šíření bakteriální infekce
Problémy se spánkem zvyšují riziko kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky a obezity