Hlavní stranaZpravodajstvíVelká konzumace tučných mořských ryb snižuje zdravotní...

Velká konzumace tučných mořských ryb snižuje zdravotní komplikace související s nadváhou

Datum: 29.3.2011 

Studie Eskymáků na Aljašce, kteří v průměru konzumují 20 krát více omega-3 mastných kyselin z ryb, než lidé v Americe naznačují, že vysoký příjem těchto mastných kyselin pomáhá v prevenci chronických onemocnění souvisejících s obezitou, jako jsou cukrovka a onemocnění srdce. Studie vedená Fredem Hutchinsonem z Cancer Research Center byla publikovaná v European Journal of Clinical Nutrition.

„Protože je tradiční strava Eskymáků složená z velkého množství tučných ryb a procento obézních a lidí s nadváhou je podobné jako u americké populace, měli vědci unikátní možnost studovat, zda omega-3 mastné kyseliny mění zdravotní dopady obezity," řekl Zeina Makhoul z Hutchinson Center.

Vědci analyzovali skupinu 330 lidí z JZ Aljašky. 70 % z nich mělo nadváhu nebo obezitu. Složky tuků, na které se zaměřili, byly mastné kyseliny lososů nebo sardinek a jiných tučných ryb, tj. dokosahexaenová (DHA) a eikosapentaenová (EPA) kyselina.

„Zjistili jsme, že obézní lidé s vysokou hladinou omega-3 mají triacylglyceridy a CRP koncentrace ve stejné úrovni jako lidé s normální váhou," řekl Makhoul. Vysoký příjem omega-3 z mořských ryb je ochránilo před některými nebezpečnými dopady obezity. Jak badatelé očekávali, u účastníků studie s nižší hladinou DHA a EPA, obezita silně zvýšila hladinu triacylglycerolů a C reaktivního proteinu v krvi. Zvýšené hladiny zvýšily riziko srdečních chorob a možná i cukrovky. 

Více informací na:

www.fhcrc.org

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN

LinkedIn

Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské