Hlavní stranaZpravodajstvíVápníkové doplňky způsobují 30% nárůst rizika...

Vápníkové doplňky způsobují 30% nárůst rizika infarktu

Datum: 27.8.2010 

Vápník je běžně užíván staršími lidmi z důvodu prevence a léčby osteoporózy nebo jako preventivní prostředek zlomenin apod.

Jenže podle nové studie publikované v British Medical Journal tyto doplňky mohou zvyšovat riziko infarktu a srdečně-cévních příhod u zdravých starších žen. Přesněji řečeno, mezinárodní tým vědců zjistil, že vápníkové doplňky (bez vitamínu D) způsobují asi třicetiprocentní nárůst rizika infarktu a nižší nevýznamný nárůst rizika mrtvice a úmrtnosti.

Výsledky byly nezávislé na věku a pohlaví pacientů a také na typu kalciového doplňku. Díky těmto výsledkům bude muset být přehodnocen význam vápníkových doplňků. A to také vzhledem k malým přínosům při prevenci řídnutí kostí a prevenci zlomenin.

Vlasta Stancová

Více informací na:

http://www.science20.com/news_articles/calcium_supplements_linked_30_increased_risk_heart_attack

 

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 


OPPI, MPO, EU



Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské