Hlavní stranaAutorské články a zajímavosti ze světa biotechnologiíStudie zrevidovala pohled na hypoalergenní dětskou stravu

Studie zrevidovala pohled na hypoalergenní dětskou stravu

Datum: 6.10.2011 

Studie (Hill et al., 2011) australských vědců, zveřejněná v červenci 2011 v časopise Journal of Allergy and Clinical Immunology, informuje o tom, že nebyly potvrzeny žádné výhody v používání dražší hypoalergenní kojenecké mléčné výživy (částečně hydrolyzovaná syrovátka). Jedná se o výrobky mající sloužit jako prevence alergie u rizikových dětí do sedmi let věku. Výsledky testů nepřinesly žádné odchylky ve srovnání s výživou obsahující běžné kravské mléko, která je levnější.

Výzkum, který je jedním z největších testů vlivu dětské hypoalergenní mléčné výživy (sunarů), zahrnoval 620 malých dětí. Posuzuje, zda se pomocí hypoalergenních sunarů sníží riziko alergie v pozdějším věku.

Kojencům po ukončení kojení byla podávána buď hypoalergenní výživa, kravské mléko nebo sójové sunary. Test na alergii byl proveden v 6., 12. a 24. měsíci života dítěte, a byl opět zopakován v jejich šesti nebo sedmi letech.

Hlavní autoři studie David Hill, alergolog z Murdoch Childrens Research Institute, a Adrian Lowe, výzkumný pracovník Murdoch Childrens Research InstituteCentre for MEGA Epidemiology při University of Melbourne, uvedli, že jejich výsledky nepodporují obecně vydávaná doporučení o dětské výživě. Ta udávají, že by hypoalergenní sunary měly být používány po kojení jako preventivní strategie pro děti s vysokým rizikem alergického onemocnění.

„V naší studii hypoalergenní sunary neprokázaly žádný příznivý vliv na prevenci dětského ekzému, astmatu nebo senné rýmy v porovnání s výživou obsahující normální kravské mléko," oznámil Lowe (Crawford, 2011).

„Naše výsledky nepodporují hypoalergenní sunary v prevenci alergických onemocnění. Rodiny s vysokým rizikem alergie by měly i nadále podporovat kojení pro jeho známé výhody," komentoval studii Hill.

Autor: Jakub Málek


Použité zdroje:

Originální text studie:

Hill D J, Lowe A J, Hosking C S, Bennett C M, Allen K J, Axelrad C, Karlin J B, Abramson M J a Dharmage S C (2011): Effect of a partially hydrolyzed whey infant formula at weaning on risk of allergic disease in high-risk children: A randomized controlled trial. In Journal of Allergy and Clinical Immunology. doi:10.1016/j.jaci.2010.05.006. [online] cit. 19. 7. 2011

Připraveno podle:

Crawford C (2011): Study challenges baby formula claim. In The Melbourne Newsroom. [online]. cit. 19. 7. 2011

Obrazové přílohy:

infant-food-allergy.jpg: http://www.newbornbabyzone.com/wp-content/uploads/2008/08/infant-food-allergy.jpg

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN

LinkedIn

Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské