Hlavní stranaZpravodajstvíPetržel, celer a ovoce pomáhají bojovat s rakovinou prsu

Petržel, celer a ovoce pomáhají bojovat s rakovinou prsu

Datum: 11.5.2011 

Vědci z University of Missouri zjistili, že sloučenina, běžně přítomná v rostlinných produktech, včetně petržele, celeru, ovoce a ořechů, může zbrzdit množení a růst nádorových buněk rakoviny prsu.

Studie byla publikovaná v časopise Cancer Prevention Research. V této studii vědci vystavili krysy s určitým typem rakoviny prsu apigeninu. U těchto krys zaznamenali významné oddálení tvorby nádorů ve srovnání se skupinou krys, kterým apigenin podáván nebyl. Profesor Salman Hyder věří, že výsledky výzkumu pomohou ženám podstupujícím hormonální substituční terapii (HRT).

Některé syntetické hormony, používané HRT akcelerují rozvoj nádorů rakoviny prsu. Proto vědci vystavili krysy jednomu z hormonů používaných při této léčbě - progestinu. Poté, co vznikly národové buňky jako reakce na progestin, v nádorech vznikalo nové krevní zásobení. Krevní cévky pak umožňovaly dodávku živin pro růst a rozvoj nádoru. Hyder zjistil, že apigenin blokoval tvorbu nových cévek, tak pozdržel a někdy i zastavil rozvoj nádoru. Ačkoliv apigenin pozdržel růst nádoru, nezastavil prvotní vznik rakovinných buněk v prsu.

Apigenin se nejhojněji vyskytuje v petrželi a celeru, ale najdeme ho také v jabkách, pomerančích, oříšcích, ale i jiných rostlinných produktech. Protože lidé absorbují apigenin s malou účinností, není zatím jasné, kolik bychom jej měli denně přijmout. Hyder každopádně doporučuje jíst petržel a nějaké ovoce každý den, abychom zajistili alespoň minimální hladinu epigeninu  v krvi.

Vlasta Stancová

Zdroj:

www.eurekalert.org

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN

LinkedIn

Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské