Datum: 15.11.2011
Dva a více slazených nápojů denně zvětšuje nejen obvod pasu žen, ale také zvyšuje riziko nemocí srdce a cukrovky. Informují o tom vědci z American Heart Association.
Vědci srovnávali ženy středního věku, které pijí dva a více cukrem slazených nápojů denně s ženami, které pijí jeden a méně takových nápojů denně. Riziko vysoké hladiny triacylglyceridů bylo u žen z první skupiny téměř čtyřikrát vyšší. Ženám z první skupiny výrazně rostl obvod pasu, ale neznamenalo to bezpodmínečné přibrání na váze. Mezi lidmi je rozšířen názor, že obézní lidé jsou vystaveni vyššímu riziku srdečních chorob a diabetu. Tato studie dokazuje, že rizikové faktory těchto nemocí jsou vysoké i u žen, které nepřiberou. Tyto negativní zdravotní dopady konzumace slazených nápojů u mužů zjištěny nebyly.
Vlasta Stancová
Gate2Biotech - Biotechnologický portál - Vše o biotechnologiích na jednom místě.
ISSN 1802-2685
© 2006 - 2012 Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.
Zajímavé články s biotechnologickým obsahem:
Plant Biotechnology - plant biotechnology
Brigády pro studenty - Nabídky zajímavých brigád pro studenty
Post-doc pozice v buněčné biologii na PřF UK
Vývoj přírodních produktů s aktivními rostlinnými složkami.