Hlavní stranaZpravodajstvíMírná konzumace červeného vína u žen snižuje hladinu...

Mírná konzumace červeného vína u žen snižuje hladinu estrogenů

Datum: 11.1.2012 

Střídmé pití červeného vína může snížit jeden z rizikových faktorů vzniku rakoviny prsu, informují o tom vědci z Cedars-Sinai Medical Center.

Studie byla publikovaná v časopise Journal of Women's Health zpochybňuje vžitý názor, že veškerá konzumace alkoholu zvyšuje riziko rakoviny prsu u žen. Lékaři byli dlouho přesvědčeni, že konzumace alkoholu zvyšuje hladinu estrogenu v krvi a pomáhá tak bujení rakovinných buněk.

Tato studie zjistila, že chemické látky obsažené ve slupce a semenech červených hroznů mírně snižuje koncentraci estrogenu, zatímco zvyšuje koncentraci testosteronu u žen před menopauzou, které pijí asi 240 ml (8 uncí) červeného vína každý večer po dobu jednoho měsíce. U bílého vína tento účinek neprokázali.

Pokud se tedy rozhodnete pro sklenku vína k večeři, volte raději červené.

Vlasta Stancová

Zdroj

 

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN

LinkedIn

Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské