Hlavní stranaZpravodajstvíKoření eliminuje negativní zdravotní dopady konzumace...

Koření eliminuje negativní zdravotní dopady konzumace tučných potravin

Datum: 17.8.2011 

 

Dopřáváte si pořádně kořeněné maso? Pokud ano, konzumací koření potlačujete negativní dopady pojídání tučných pokrmů. Informují o tom vědci z Penn State University v časopise Journal of Nutrition.

Pojídání tučných pokrmů vede k vysoké koncentraci triacylglycerilů v krvi, což zvyšuje riziko srdečních chorob. Vědci však zjistili, že koření přidávané k tučným jídlům má za následek snížení hladiny triacylglicerilů v krvi, a to ve srovnání s hladinou triacylglicerolů v krvi po požití stejného jídla bez koření.

Ve studii u pokrmů používali rozmarýn, oregáno, skořici, kurkumu, černý pepř, česnekový prášek a sušenou papriku. Tyto druhy koření vybrali cíleně, protože u nich laboratorní testy prokázaly silnou antioxidační aktivitu. Když pokrm obsahoval směs koření, antioxidační aktivita krve dobrovolníků vzrostla o 13 procent a inzulínová odpověď klesla asi o 20 procent.

Vlasta Stancová

Zdroj:

http://live.psu.edu/story/54471

 

Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU

Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Mediální partner

Bio Forum Best of Biotech PHARM Connect 2013 Knowledge Foundation CE biotech JIC Centrum regionu Haná Biomania BIOTRIN



Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské