Datum: 13.2.2012
Podle rozsáhlé studie vědců z University of Otago může výlučné kojení po dobu šesti měsíců dítě ochránit před astmatem do jeho šesti let. Silnější ochranný účinek kojení zjistili u „atopických dětí", které mají buď atopický ekzém, alergickou rýmu, kopřivku nebo třeba alergii na potraviny a jsou k astmatu více náchylné.
Autorka studie doktorka Karen Silversová na základě své studie uvádí, že pokud jsou děti výlučně kojeny po dobu šesti měsíců, jak doporučuje Světová zdravotnická organizace (WHO), výskyt astma u dvouletých dětí se snižuje o 50 %, u tříletých o 42 %, u čtyřletých o 30 %, u pětiletých o 42 % a u šestiletých o 32 %.
Studie byla publikovaná v časopise The Journal of Paediatrics.
Vlasta Stancová
Gate2Biotech - Biotechnologický portál - Vše o biotechnologiích na jednom místě.
ISSN 1802-2685
Tvorba webových stránek: CREOS CZ
© 2006 - 2013 Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.
Zajímavé články s biotechnologickým obsahem:
Zaměstnání pro studenty - Nabídky zajímavých zaměstnání pro studenty
Asertivita - Buďte asertivní. Asertivita a jak na to.
Mateřské mléko obsahuje více než 700 druhů bakterií
DNA synů nalezena v mozku matek