Hlavní stranaZpravodajstvíKáva bez kofeinu může zlepšit paměť a snížit riziko...

Káva bez kofeinu může zlepšit paměť a snížit riziko cukrovky

Datum: 8.2.2012 

Vědci z Mount Sinai School of Medicine objevili, že káva bez kofeinu může zlepšit energetický metabolismus mozku související s cukrovkou II. typu. Zhoršený energetický metabolismus mozku je známým rizikovým faktorem demence a jiných neurodegenerativních onemocnění, jako je Alzheimerova choroba.

Vědci u myší s cukrovkou II. typu indukovanou krmivem zjišťovali, zda podávání kávy bez kofeinu může zlepšit inzulínovou rezistenci a utilizaci glukózy u myší před nástupem cukrovky. Krmivo myším obohacovali pět měsíců a poté zjistili, že jejich mozek účinněji metabolizoval glukózu a využíval ji jako zdroj energie pro mozkové buňky. U lidí trpících cukrovkou II. typu je naopak využití glukózy v mozku sníženo, což může často ústit v neurokognitivní problémy.

Výzkum je publikován v online vydání časopisu Nutritional Neuroscience.

Vlasta Stancová

Zdroj

 


Komentáře / diskuse


Váš komentář:







 

OPPI, MPO, EU


Provozovatel

Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.

Články na přání

Dejte nám vědět, o čem byste si chtěli přečíst.

Témata můžete vybírat do 31.5. 12:00.

[načítám anketu]

LinkedIn