Datum: 4.11.2011
Příznivé účinky kojení pro dítě jsou dobře známé, některé studie však ukázaly, že i pro matky má kojení zdravotní přínosy, a to nižší riziko cukrovky, vysokého cholesterolu a srdečních chorob. Nová studie publikovaná v časopise American Journal of Epidemiology tento výčet rozšiřuje o další blahodárný účinek.
Vědci z University of North Carolina zjišťovali možné spojení mezi kojením a vysokým krevním tlakem u matek. Výsledky ukázaly, že matky, které nekojily, měly o 22 % vyšší riziko hypertenze než matky kojící minimálně půl roku. Zatímco tyto výsledky neprokazují přímé spojení mezi kojením a sníženým rizikem hypertenze, výzkum na zvířatech ukázal, že hormon oxytocin, který je nezbytný pro vypuzování mléka, působí také na krevní tlak.
Vlasta Stancová
Gate2Biotech - Biotechnologický portál - Vše o biotechnologiích na jednom místě.
ISSN 1802-2685
© 2006 - 2012 Jihočeská agentura pro podporu inovačního podnikání o.p.s.
Zajímavé články s biotechnologickým obsahem:
Environmetal biotechnology - Environment, biotech, biotechnology
Brigády pro studenty - Brigády pro studenty. Nabídky zajímavé práce z celé ČR
Umělé molekuly léčí autoimunitní onemocnění u myší
Káva bez kofeinu může zlepšit paměť a snížit riziko cukrovky