Zpravodajství

Jak předpovědět úspěšnost transplantace srdce

2.9.2011   |   Zpravodajství

Dárcovská srdce jsou pochopitelně nedostatkovým zbožím. Zda organismus darované srdce přijme a dokáže s ním žít je ovlivněno řadou faktorů. Vědci z Johns Hopkins vytvořili pomůcku, díky které předpoví, kteří pacienti mají po transplantaci srdce největší pravděpodobnost smrti nebo naopak přežití jednoho roku po zákroku. Těmito informacemi by se...

Pokračování článku


Probiotika zvyšují psychickou pohodu – potvrzeno zatím jen u myší

1.9.2011   |   Zpravodajství

Přídavek probiotické bakterie Lactobacillus rhamnosus do krmné dávky myší měl za následek méně neklidné a vyplašené chování a dokonce nižší hladinu stresových hormonů v jejich krvi. Javier Bravo a jeho kolegové z University College Cork publikovali na toto téma práci v časopise Proceedings of the National Academy of Science. Vědci se rozhodli...

Pokračování článku


Očkování proti rotavirům chrání také neočkované děti a dospělé

31.8.2011   |   Zpravodajství

Očkování kojenců proti rotavirům pomáhá předcházet onemocnění také u neočkovaných starších dětí a dospělých. Výsledky studie byly publikovány v časopise Journal of Infectious Diseases. Rotavirová gastroenteritida je vysoce nakažlivá. Provází ji vážné průjmy, zvracení, bolesti břicha a postihuje nejčastěji děti do dvou let. Následkem očkování došlo...

Pokračování článku


Přejídání při nízké hladině volných radikálů v mozku

30.8.2011   |   Zpravodajství

Při studiu oblastí mozku spravujících pocit hladu a sytosti, vědci z Yale School of Medicine zjistili, že molekulární mechanismus ovládající volné radikály zvyšuje apetit. Zdá se, že volné radikály mají vliv nejen na stárnutí a poškození tkání, ale také na obezitu z přejídání. Článek v online vydání časopisu Nature Medicine informuje o tom, že...

Pokračování článku


Zmutovaný gen kuřat možná pomůže léčbě hypertenze u lidí

26.8.2011   |   Zpravodajství

Vědci z University of Abertay Dundee zjistili, že tentýž gen, který vážně zmutovaný u kuřat způsobuje slepotu a abnormality ledvin, u lidí zvyšuje výskyt hypertenze. Tento objev by mohl vést k vývoji nových léků na vysoký krevní tlak u lidí, kteří mají genetickou predispozici k této chorobě. Ačkoliv je zdravý životní styl zásadní pro prevenci...

Pokračování článku


Revoluční způsob léčby počáteční fáze zubního kazu

25.8.2011   |   Zpravodajství

Nová bezbolestná metoda vědců z University of Leeds vyléčí zub s počátečním stádiem zubního kazu a umožní vystavět novou zdravou zubní tkáň. Zubní kaz začíná tak, že kyseliny tvořené bakteriemi zubního plaku demineralizují zubní sklovinu a v zubech vznikají mikroskopické póry. Jak proces kažení postupuje, zvětšuje se počet a velikost mikropórů....

Pokračování článku


Střevní bakterie vyřábí účinný konzervant

24.8.2011   |   Zpravodajství

Vedlejší produkt neškodných bakterií žijících běžně ve střevě bude zanedlouho využíván jako konzervační prostředek. Zdá se, že sloučenina bisin, by mohla být vysoce účinnou konzervační přísadou do mas, mléčných a vaječných výrobků. Bisin je chemicky podobný nisinu, který se používá jako konzervační látka při výrobě sýrů. Bisin ničí s vysokou...

Pokračování článku


Neškodné bakterie místo antibiotik při léčbě infekcí

19.8.2011   |   Zpravodajství

Pseudomonas aerudinosa je běžná bakterie, která je zodpovědná za obtížně léčitelné infekce lidí s oslabeným imunitním systémem. Kolonizuje trávicí trakt a dýchací systém a má na svědomí až deset procent infekcí získaných v nemocnicích. Běžnou praxí je léčba antibiotiky, které nezabírají vždy a bohužel bakterie likvidují neselektivně a zabíjí i ty...

Pokračování článku


Rychlejší a levnější diagnostika tuberkulózy

18.8.2011   |   Zpravodajství

Vědci přišli na rychlejší a levnější způsob diagnostiky tuberkulózy. Preventivní opatření proti tuberkulóze naráží hlavně v rozvojových zemích na pomalý a nákladný proces diagnózy, který v laboratorních podmínkách trvá až 57 dní. Ačkoliv byly vyvinuty i rychlejší metody, jsou bohužel drahé a často neproveditelné za podmínek panujících v...

Pokračování článku


Koření eliminuje negativní zdravotní dopady konzumace tučných potravin

17.8.2011   |   Zpravodajství

Dopřáváte si pořádně kořeněné maso? Pokud ano, konzumací koření potlačujete negativní dopady pojídání tučných pokrmů. Informují o tom vědci z Penn State University v časopise Journal of Nutrition. Pojídání tučných pokrmů vede k vysoké koncentraci triacylglycerilů v krvi, což zvyšuje riziko srdečních chorob. Vědci však zjistili, že koření...

Pokračování článku


Stránka: Předchozí   3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19   Další

 


OPPI, MPO, EU



Váš názor

Vyhledáváte partnery ke spolupráci na projektu?

NE
NE

ANO
ANO

ANO, ale jen tuzemské
ANO, ale jen tuzemské